Friday, May 1, 2009

kejutan di Hari Buruh.

hari ini, aku di rumah. setelah 2 minggu kutinggalkan kerana berkursus di Kluang.

apa sahaja yang telah aku tinggalkan ye?

ouh... mantan kekasih lama aku, sudah putus hubungan dengan teman lelakinya dan kini sudah ada yang baru. yeah!. yes, begitu cepat dia berusaha memenuhkan ruang. cuma secara tipikalnya, aku akan berkata...

AKU PEDULI APA!!!!... PERGI MAMPUS KAU LAH. (ouh ye, ustaz aku cakap, kalau doakan orang cepat mati atau doa doa untuk aniaya orang, pasti tuhan tak makbul, jadi... jangan lah risau sangat. orang macam kau ni, lambat mati, sebab tuhan nak bagi kau bertaubat dan menyesal).

aku tidak mahu mengulas panjang hal ini, kerana pada aku, perkara yang lepas, hai janganlah dikenang, kalau dikenang, hai meracunlah diri.... (lagu P.Ramlee).

cuma nasihat aku pada sang baru itu, berjaga jagalah. terutama di kala Anugerah Juara Lagu atau dikala Hari Lahir nya nanti. dan juga, jangan percaya sangat bila dia kata "saya sayang awak" tatkala dia naik bas rapidKL. :)


kejutan yang kedua ialah ini.

aku rasa bersalah sebenarnya. kerana sebagai rakan, aku gagal untuk meng-update-kan diri aku tentang suka duka rakan aku yang seorang ini.

aku sendiri rasa jijik untuk mengaku bahawa aku seorang rakan yang baik. ah, terasa sengal di kepala otak aku.

terasa aku ingin saja bertanya khabar, tetapi rasanya sudah terlewat.

segan pun ada.

tapi tengoklah nanti, mungkin setelah aku berjaya mengumpul kekuatan, akan ku gagahi juga untuk menghubunginya.

give me some time to think ya.

cheers!

1 comment:

afad said...

hahha...jgn dikenang bro' perempuan tu lebah..abis madu sepah dibuang.