Thursday, June 25, 2009

hari aku terbunuh.



assalamualaikum.

hari ini adalah hari kematian "aku". sang "aku" yang aku cipta sendiri untuk bekerja setiap hari telah mati. tepat jam 14.16 ptg tadi. serius.

SYAHLIZAN SAIMIN si topeng gembira yang selama ini berkerja dengan kamu semua telah mati. yang ada tinggal cebisan cebisan baju batik jawa sempena pemakaian di hari khamis. itu sahaja.(ada lima minit berkabung tadi, selepas malaikat mengambil SYAHLIZAN si topeng gembira)

Mulai 14.21 tadi, aku adalah aku yang kamu jumpa di machang dulu. aku yang dilahirkan pada 29 Mei, 31 tahun yang lalu. aku yang kamu panggil atuk, dan aku yang menjual nasik lemak di kala berkejaran dengan Kada.

tadi, sebelum jam kematian tiba, aku rasa sangat gembira. berkerja dengan hati yang indah, dan bersuka ria. dan tersenyum untuk menggembirakan orang lain.

aku rasa terbeban sekali.

Betina Bangsat itu membuat lagi onar. Kali ini, aku rasa sudah cukup klimaks kebodohan dia. Memang dia tidak layak langsung duduk di situ. Entah kenapa, aku rasa kenyataan yang di berikan tadi, betul betul menghiris aku sebagai seorang manusia, dan aku rasa dia, memang tidak patut langsung lahir. (sesungguhnya Allah menciptakan manusia pelbagai jenis sifatnya, dan dengan itu membawa kamu berfikir, Kekuasaan Allah yang tiada tandingannya)

Benar.

Biar aku cerita sedikit kronologi yang membawa kepada kematian aku petang tadi.

Pagi, sekitar jam 11.00 aku mula membuat kerja di pejabat baru, di temani oleh rakan rakan kerja. 5 orang semuanya. ada yang buat network, ada yang setup software dan ada yang bersihkan pejabat. memang semua orang berkerja.

Sekitar jam 11.30, Betina Bangsat datang dengan rakan rakannya pula. Membawa bunga untuk hiasan.

Sekitar jam 11.45, Pengarah datang. Kemudian terus masuk, aku pula keluar menghisap rokok sambil memantau sang pekerja menggantung banner.

Sekitar jam 12.00 aku masuk ke dalam, sambil melihat sang Pengarah sibuk membuka Facebook dan bergelak2 dengan si Betina Bangsat.

Ok, fine. Facebook, ye... aku tahu facebook. jadi perlu kah aku mengendeng untuk melihat sama di laptop itu?. Facebook adalah ok je padaku, dan terlalu common untuk di gembur gembur kan.
(ouh, aku lupa untuk menjadi drama queen. aku perlu mengendeng dan bertanya, apa niiii?... bestnya boleh keluar gambar. wow, ada application yang boleh gerak2 lah. best2)

jadi, aku pun duduk saja di kaunter, sambil bergelak2.

yesza. akhirnya mereka bersurai. dan aku menerangkan serba sedikit kepada pengarah tentang network yang aku dah siapkan, tetapi tidak memuaskan kerana dia perlu keluar segera.

haish.

dan seterusnya si Betina Bangsat pun pulang. ok, fine.

dan aku meneruskan kerja. ok, fine.

bila sampai ke pejabat. dan aku terus keluar ingin makan bersama2 rakan sekerja, lalu Bad berbisik

"tadi Betina Bangsat panggil aku, tanya kenapa kau ada kat pejabat baru, dan kenapa ramai sangat tadi sampai lima orang?. Pengarah yang tanya kat dia katanya"

ouh.

Tiba tiba telinga aku jadi panas. Serius. Ini Seriyeeesss...

seriyes aku nak lempang muka Betina Bangsat ni. apa punya perangai le.

aku cakap kat bad "lenkali, suh dia je pasang sistem kat situ"

aku terus berangin. dan aku berpecah pergi makan ke tempat lain. makan sorang sorang sambil layan otak. seriyes, kalau aku ikot jugak tadi, harus aku meletup dan menendang orang. (ye, saya amat pemarah)


ouh. fuck.

serius.

sepatutnya, sebagai ketua bahagian, Betina Bangsat itu perlulah memberi sebab yang munasabah kenapa aku ada di pejabat baru itu, dan kenapa aku guna kan ramai pekerja.

ini tidak, di kutuknya aku lagi. diburukkan nya aku lagi.

"syah tu, tak buat kerja" "syah saja nak melepak kat situ" "syah itu, syah ini"

ah, gila la ini Betina Bangsat.

aku betul betul nak bunuh dia tadi. seriyes cakap.

aku buat penat penat setup connection tu, dengan pergi ke sana sini untuk membuat kerja, sambil mengorbankan waktu kerja kenkawan, demi nak siapkan network sistem kat situ, adakah
kutukan depan pengarah yang faham aku pemalas tidak buat kerja je yang aku dapat?

fuck fuck fuck.

babi dowh betina ini. babi sangat. seriyes.

tidak professional langsung.

perangai macam budak budak...

hahahah.. seriyes. aku benci benci. dan aku pun bunuh diri aku yang tidak berguna dan bertopeng bertopeng ini.


dan sekarang, aku adalah aku yang dulu.


yang fuck-it-all-that-i-care-is-myself, yang ber-jewish thinking, yang pergi kelas tidak mandi dulu. yang malam malam pergi berniaga nasik lemak dengan korang. dan yang ber-tai song dengan korang di tangga tempohari di machang dulu.

yesza...

welcome back, my old me.

I MISS U SO MUCH... muah muah muaaaahhhhhhhhhhhhhhhh.... :*

3 comments:

tanglong!! said...

kau seolah mengalami kegagalan wahai kawan, aku umpama mahu berada di situ mendamaikan diri dan nafsu mu, yeah~

syah.li.zan said...

to tanglong:

datanglah. boleh jugak aku bertiyom mulut dengan mu.

sumpitancrawlers said...

giila ah!
membaca catatan ko, aku seolah terbayang ko yg dulu, yang selalu meletus dgn idea kemarahan dalam yahoo!360..

tiba2 akan munchol kembali..

tapi sejenak aku pikirkan, rupanya kemarahan itu tak pernah hilang. sekadar RnR sebentar haha..