Sunday, September 14, 2008

puasa : scene 2 take 1

what's hot : saya suka mengambil gambar.

what's not : saya tidak mencukupi dana yang cukup untuk mengangkat 450D.

additional info : nak tengok Accuracy of Death. aaaaa... Takeeshiiii.... Kawaiiii...!!! (gaya gaya gei)

earwax remover : Kyoko Fukada - Kirameki No Shuken

Ouh.
Saya sudah delete weblog wordpress saya.
dan juga saya sudah berhenti mem-blogging di tempat tempat lain. saya nak istiqomah di sini.

dan tadi saya menonton realiti show di SCTV, "Bila Cinta Bertasbih ke Mega Sinetron".

amat unik sekali rancangan ini.

kerana objektifnya mahu mencari pelakon pelakon untuk filem "Bila Cinta Bertasbih" yang akan mula shootingnya sekitar nov. ("Bila Cinta Bertasbih" adalah novel fiqah yang berkisarkan tentang konfrontasi muda mudi yang digenangi dengan Islami Moden, dan cara hidup kebaratan. Buku ini juga telah diadapatasi kepada mini series dgn judul yang sama)

jadi, tugasan pelakon pelakon tersebut, ialah untuk memainkan peranan dlm buku tersebut. ianya seolah melihat audition secara live. dan pelakon pelakon bernama besar juga mencuba diri. pihak Jury juga tidak kalah hebatnya, dari Didi Petet hingga lah ke Herman Witdiwayo.

saya bukanlah ada ilmu lakonan.

jadi bagi saya melihat seseorang yang boleh menangis, secara natural. adalah amat ajaib.
melihat orang yang secara tiba tiba menjadi garang dan menjerkah si ibu dengan begitu tragis (siap ada tolak menolak ke lantai), adalah amat menarik pada saya.

wah.

hebat.

lalu saya teringat waktu saya menjerkah seorang pekerja saya yang begitu ceria mengulas kerja saya tempohari.

airmatanya bercucuran.

dan sekelip mata kemudian, sudah boleh memaki saya semula.

wahhhh.. dia lebih layak untuk watak si protaganis.

heh.

i rest my case.


No comments: