Wednesday, September 17, 2008

ramadan scene 3 take 1 - Tagged!

Ouh.
Saya di"tagged" oleh si Ain.




dan sepatutnya, saya kena tulis 15 fakta mengenai diri sendiri.



Fakta 1 : Saya bukan 100% Melayu.

darah saya berkecamuk, ada Cina, ada Bugis, ada Jawa. Bahasa saja Melayu. (dan keturunan dalam MyKad). truth to be told, I'm Bawean.


Fakta 2 : Saya suka Amoi yang berkacamata.
1st crush saya ialah cikgu cina mengajar matematik. rambutnya panjang lurus dan berkacamata. sampai sekarang, saya amat obses dengan amoi.
(iras iras amoi pun ok). saya ni mudah saja orangnya.

Fakta 3 : Saya lebih suka tidur dari memanjat gunung.
Makna kata, saya tidak suka ber-adventure. Duduk rumah lagi best.

Fakta 4 : Saya masih lagi teruna.

Ini benar. Saya masih lagi belum di sentuh. (sila abaikan kisah di dalam kereta agus dan court tennis uitm dulu) hahahhaha.... *tisu... tisu*

Fakta 5 : Ramai memanggil saya "Syah".
Hanya Datuk Bandar yang panggil aku "Izan". dah. enuff said.



Fakta 6 : Saya suka memandu.
Dari kecil, saya tidak gemar menjadi penumpang. Saya suka jadi driver. Kelmarin sewaktu ke Terengganu, driver saya tidur. Saya yang memandu. Mungkin ianya menghilangkan rasa culas menjadi penumpang kot.

Fakta 7 : Saya gilakan air tembikai susu. Tapi tidak boleh selalu.
Jangan tanya kenapa. Ianya fakta.

Fakta 8 : Saya tidak pandai bermuka muka.
Iya. Saya tidak pandai memainkan muka muka. Kalau tidak suka, saya suruh mereka balik. Kalau suka, saya suruh buat lagi dan ada penambahbaikan (ini kata2 sinonim dalam penjawatan awam). Kalau nak suruh saya berlakon, saya tidak pandai. Bak kata seorang teman. "Syah, awak ni kan... terlalu vain dan ignorant".

Fakta 9 : Saya tidak pandai bermain alat muzik.
Saya mempunyai jari yang digelar pekak muzik. Tidak langsung berbakat.

Fakta 10 : Tandatangan saya tidak pernah sama.
Ianya masalah bila ingin menandatangani laporan2 dan portfolio kerja. Sudahnya, saya tulis capital SY dan bergaris. Signature saya amat kelakar.

Fakta 11 : Saya suka menonton filem.
Saya banyak belajar dari menonton filem. Terlalu banyak. Nanti saya buat satu entri istimewa untuk fakta ini.

Fakta 12 : Saya bukan ahli mana2 persatuan dakwah. *devious grin*
Ramai yang berkata saya adalah salah seorang dari mereka. Ouh pastinya tidak. Saya bukan merah, putih atau kuning. Saya tidak percaya itu semua. Apa yang saya belajar dulu, adalah tidak pernah dinyatakan bahawa mahu berdakwah, perlu ada persatuan. Apatah lagi, kalau ahlinya ada tatu di perut. Tatu naga pula. Adakah begini cara menegakkan yang HAQ?. dengan melakukan yang batil?. Tidak pula kedengaran di telinga saya, berdakwah perlu melalui persatuan?.

Yang saya tahu, berdakwah paling mudah ialah menjelaskan apa yang benar. Tidak dengan mewarnakan rambut, atau membawa key-chain sambil bercakap kasar. Ini teori dakwah mana?.

Tidak pernah pulak saya tahu, yang berdakwah dengan cara begitu. Kalau kita buka mata luas luas, kita melihat ahli ahli so-called pendakwah ini, lebih kepada menegakkan yang batil. Dan cara cara mereka, macam zaman Katolik Roman. Di mana ada yang menjaga, dan ada yang dijaga. Pernah dengar Knights Templar?

Menjaga penghijrahan orang Kristian ke Jerusalem, dan kemudian membawa rahsia "Holy Grail" hingga ke hari ini?. dan berkata itu adalah cara menjaga rahsia agama orang seagama?. Ouh, kamu kamu semua. Sedarlah...


Fakta 13 : Rokok.
Dah... Sudah cukup jelas. :-)

Fakta 14 : Atuk adalah nickname saya di kolej.
Saya dah berusia sewaktu menjejak kaki ke alam Universiti. (untuk kali keduanya, mula mula main2, pastu main2 lagi). Nama waktu Minggu Haluan Siswa. Biasalah, late bloomer macam saya ni... tapi saya terima je. Rezeki Allah bagi....

Nama tu lekat sampai sekarang.
Ada yang tambah Atuk yang hensem.
ada juga Atuk si Tokei Nasi Lemak. Sigh!.

Fakta 15 : Mudah jatuh cinta.
Hahahah...

Joel Barish : Why do I fall in love with every woman I see who shows me a least little bit of attention? ~~~~ Eternal Sunshine of the spotless mind.


OK dah. Sudah siap wahai cik Ain. fuhh!!!


~

Jadi aku nak nama nama di bawah ini, menjawab juga.

1. Agus. - Kau jawab. Kau memang boyan yang hensem.
2. Fara. - Saja.
3. Bobby. - Kau hebat.

cukup lah 3 orang.

nanite..

1 comment:

ainfazrin said...

yay.

bagus. camni lah calon pekerja gomen yang cemerlang, 'Izan'. u ikut arahan i.

hahahahaha.

so, pasni u can drive me everywhere while im gonna make sure ull quit smoking slowly.ahaks.