Thursday, September 3, 2009

open up your heart and let the sunshine in.

[entri ini amat panjang, serius]

semalam (03/09/09), pengarah aku mewakilkan seorang anggota pejabat aku ke Meeting di pejabat besar, sedangkan pengarah aku ber-meeting di pejabat aku pula, dengan konsep Pintu Tertutup bersama sama betina bangsat, lubang dan babi sundal.

Ouh Pengurusan Majlis, sila lah lihat perkara ini. sudah sengetkah pengurusan di Majlis ini?.

Suruh pergi meeting tidak mahu, tapi sibuk mahu ke pejabat aku bermeeting lain pula. bagaimanakah?. penting sangat kah meeting di pejabat aku ini? atau sekadar mengadu menghasilkan laba bagi yang berkepentingan?. hah? c'mon lah.

pagi ini, aku jadi telinga bergerak. mendengar kisah kisah luahan hati pekerja bawahan.

dan pagi ini juga, baru aku tahu yang bekalan suratkhabar aku setiap hari (aku tak minta pun benda ini, aku jadikan paper ni sebagai conversation stimulator, untuk catch up cerita cerita pekerja2 bawah aku kerana mereka perlu jumpa aku untuk baca paper) sudah dihentikan. Sebabnya, aku pun tak tahu.

OK, fine. aku tidak kisah pun.

tapi ada isu lain pula. ada anggota yang rendah pangkatnya dari aku, dapat suratkhabar. siap boleh bawa pulang pula?. hebat sangatkah jawatan nya?. OK, untuk lebih detail, dia dapat suratkhabar Harian Metro.

still, aku tak kisah juga. takkan pasal suratkhabar pun aku nak bergaduh?. duit aku sudah cukup untuk beli paper ini jugak. cuma aku nak tekankan, bekalan suratkhabar aku itu, untuk aku dapat catch up cerita dengan pekerja2 bawah aku je. mungkin depa2 ni tak nampak kot benda tu, aku mahapkan lah.

kemudian, insiden terbaru, ada seorang pembantu aku, (biar aku namakan dia W) diletakkan secara tetap di cawangan baru. mengikut perjanjian pada Jun 2009 lalu, hanya untuk 3 bulan. sekarang, tetap pula. ahh.. Ketua Bahagian yang begini kah di lantik Majlis untuk menguruskan pejabat?.

atas sebab sebab peribadi, si W ini, di campakkan terus ke cawangan baru tersebut.

Alasan dari betina sundal tu?.

"si W ni, sangat rajin, berhemah dan bertanggungjawab". - fuck!. FYI, betina sundal tu, tidak pernah pun berbaik sangka dengan si W, bagaimana pula si W ini di cop rajin, berhemah dan bertanggungjawab?. see the oddness?.

Mulanya, si W ini dihantar dengan sang Bujang. (biar aku namakan dia MD), untuk pengetahuan kamu, si MD ini adalah Bujang. dan si W ini adalah ibu tunggal.

secara jujurnyalah, aku bertanya kamu semua. tidakkah ganjil melihat hanya 2 org anggota di dalam pejabat, seorang ibu tunggal, dan seorang Bujang yang berusia dibawah satu bumbung?.

untuk apa kah?.

lalu aku pun intervene, dan settle lah perkara ini. Si MD dihantar kembali ke pejabat aku, dan di ganti pula Si J. (J adalah wanita, dan memang berkelayakan lah untuk menjaga ICT) ok gak lah kan?.

kewajarannya si Betina Sundal itu membuka cawangan baru itu, adalah untuk memenuhkan keperluan Kg.K. tapi jadualnya, agak canggung lah dari cawangan2 lain.jadi aku pun intervene lagi.

"kenapa begini, kenapa begitu?".

lalu ini jawapannya.

Betina Sundal : Jadual untuk cawangan Kg. K, adalah untuk percubaan. Pembukaan nya juga untuk percubaan di Kg. K. Kalau bagus, kita ikut sajalah. kita buat statistik, tengok semua untuk 3 bulan.

Aku : Percubaan untuk apa?. Ikut sajalah yang lama.

Betina Sundal : Pengarah suruh buat yang baru.

Aku : hoh?. ok, ikut puan lah.

kemudian aku bertemu pembantu2 yang lain, bertanya tentang kebenaran cerita ini, semua tak tahu, atau buat buat tak tau. OK, fine. tak kisah.

lalu aku bertanya pada Pembantu penerbitan, sama ada sudah disiapkan Semua buku daftar pengunjung, Borang Statistik peminjam, dan Buku daftar Kerja.

korang nak tahu jawapan dia apa?...

TIADA ARAHAN PUN.

see, betapa bodohnya betina sundal ini.

kalau benarlah, dia nak buat percubaan, nak buat statistik, mestilah semua buku daftar untuk itu semua dah siap. fully planned. korang nampak tak?. tindakan dia sebenarnya, nak buang si W tadik, ke cawangan Kg K, biar rasa hati dia gembira.

satu serangan peribadi kan?. fuck.

dan pagi tadi, dikeluarkan pula si J dan digantikan dengan si H. dan kumpulan si H ni, hanya ada 2 orang saja perempuan, Si S. dan si S ini, dibiarkan terumbang ambing seorang diri, dalam kumpulan yang semuanya lelaki.

bersifat peribadi lagi kan?. sementelah si S ini, baik dgn si W. lagilah betina sundal itu angin.

dan aku pula baik dengan si W.

dan seterusnya, betina sundal itu pun buat macam macam untuk menggoncangkan tasik kemarahan aku.

Heheheh.. aku tidak kisah pun.

oh, sebelum aku sign-off, minggu pertama ramadan itu, ada perjumpaan dgn PRA dan PAR di pejabat Betina Sundal. aku dijemput sekali. oh wait, aku?. why me?. sebenarnya pembantu yang patut masuk. bukan aku, sebab bawah aku, ada pembantu, baru PAR dan PRA. kan?. jadi aku tidak perlu masuk. tapi rupanya ada udang lagi.

Rupanya, dia nak paku aku depan budak2 ni, dan aku dihujam dgn kata kata pedih. hahaha. tak kisah pun. dan tibalah dia bersuara tentang Unit Kaunter, yang dikatakan penuh dgn budaya tidak bagus, main game, dan tidak beruniform. (fyi, kaunter aku ni, dipantau dgn CCTV, dan monitornya hanya ada di meja si Betina Sundal). dan aku diarahkan oleh betina sundal untuk memantau kaunter... hahaha.. korang nampak tak betapa bodohnya dia?.

Macam mana aku nak pantau kaunter, sedangkan monitor CCTV tu, ada kat meja dia?. BANGANG KAN?.

tapi, aku dengan sinisnya bercakap, "err.. puan, saya nak satu jugak monitor CCTV ni kat meja saya, senang sikit nak pantau...."

terbakar tak?.



Times will tell, my friends.
Times will tell...

1 comment:

amin said...

satu hari, dikala rakan sekerja kami sedang makan tengahari bersama bersempena dgn perberhentian seorang pekerja kerana memasuki kancah pergomenan, salah seorang director kompeni kami dengan selamba berkata "Ang, when u're into gomen sector u must remember the utmost important thing : no matter how smart you are you shall never be above or the same level as you boss, you cant be smarter than a fifth grader"..sejak detik itu aku tak berhenti-henti apply kerja kat gomen...