Tuesday, February 3, 2009

cuti 5 hari dan drama sabun. dan sedikit anekdot raja lawak.

what's hot : bercuti cuti malaysia.
what's not : penat.

semenjak hari sabtu, aku sudah berada di negeri selangor. dari serdang ke bangi. itu sahaja tempat yang di tuju.

melepak dengan Azah, dan Agus, di ikuti dengan menonton LIVERPOOL vs CHELSEA di Restoran Amir, bersama Agus, Joe Black, Topet, Akim dan Pidot.

kemudian duduk di rumah Agus.
memang rasminya, aku jadi tukang masak. lapar, jadi aku masak dan makan - makan. sambil menonton cerita cerita picisan di TV kabel.

tetiba si Agus memasang cerita Awan Dania. re-run sebenarnya sebab dah abes season (ikut kata pidot)

melihat aksi Nasha Aziz sebagai coach, dan Chuck sebagai so-called orang kuat AirAsia, menjadikan aku jelek.

pertama sekali.

Siapa Dania? sehinggakan Nasha Aziz beriya iya mahu recruit dia jadi Flight Attendant?. Ramai lagi perempuan cantek yang berkeinginan seperti Dania, kenapa pilih dia? aku tak nampak pun specialnya perempuan tu? (selain dari ketawa besar dan suka provoke).

adakah memang kena ambil si Dania tu, jadi fligh attendant ke?. kalau dia tak jadi flight attendant, akan kiamat kah dunia?.

Dania tu, bukan jedi pun. Makanya, kalau dia tak jadi flight attendant, AirAsia takkan terkesan langsung. dania hanya orang biasa. yang kau boleh jumpa kat mana2 pun.

keduanya.

Ini adalah satu tabiat drama sabun orang Malaysia, menyelitkan akronim cinta dalam waktu kerja. walaupun ianya realiti, tapi bodohlah jika diselitkan kisah cinta waktu berkerja, pergi meeting pun cerita pasal cemburu, cinta, kasih sayang. Patutlah syarikat kau muflis, apa taknya, waktu meeting pun bersengketa kerana cemburu.

Babi lah.

yang ketiga dan terakhir.

Dania tu, wataknya tidak di kembangkan sebagai istimewa, despite her "jantan" laughs, and "jantan" walking style, there's nothing special about her.

jadi, patut di berhentikan saja drama itu.

ok. kita ke gelanggang raja lawak pulak.

secara jujurnya, aku tak pernah tengok raja lawak ni, sehinggalah budak budak opis aku cakap "best" dan "bagus". dan mereka suruhlah menonton. kali ni, episod yang perlu menerapkan aksi aksi filem dalam lawak mereka.

seperti biasa.

sumpah seranah aku terhambur dengan hanya sekali jeling sahaja.

semua macam haram. teristimewa sekali si Amir. how fuck.!

2 comments:

ainfazrin said...

bulan ni saya sibuk dan serabut. sorry tak reply sms pagi2 buta tu.

hahahahahha.

i think i want to quit writing. hmm.

Anonymous said...

eh..pidot la yg bkak raja lawak tu. mane..mane..mane? sy di'passing' clicker itu slps pidot turn on raja lawak 2 ye..